Khafiza Ordabekova
PhD
Faculty of Education & Humanities
Room: D309
Profile
Хафиза 2022 жылдан бері Сулейман Демирель атындағы университеттің «Тілдік білім беру» кафедрасының СДУ профессоры қызметін атқарып келеді. 2018-2020 жыл аралығында Сулейман Демирель атындағы университеттің 5В011700 – «Қазақ тілі мен әдебиеті» және 5В020500 – «Филология» Білім беру бағдарламасының координаторы қызметін атқарған. 2018-2004 жыл аралығында Сулейман Демирель атындағы университеттің «Қоғамдық ғылымдар және қазақ филологиясы» кафедрасының қауымдастырылған профессоры қызметін атқарды. 1999-2004 жж. Абылай хан атындағы Қазақ Халықаралық қатынастар және әлем тілдері университеті Шығыс филология факультетінің «Қазақ филологиясы» кафедрасының оқытушысы қызметін атқарған. Оның ғылыми қызығушылықтары лексикалық семантика, когнитивті семантика және психолингвистика саласына бағытталған. Бос уақытта шет тілдерін оқу, кітап оқу ісімен айналысады.
Degree Qualifications
Филология ғылымдарының кандидаты. ҒК № 0000173. ҚР БжҒМ Білім және ғылым саласындағы қадағалау және аттестаттау комитетінің шешімі. 26 мамыр, 2005 ж. Хаттама № 7. Сулейман Демирель атындағы университет. KZ
Тіл білімі бойынша Доцент. ҚР БжҒМ Білім және ғылым саласындағы бақылау комитетінің шешімі. 7 желтоқсан, 2011 ж. Хаттама № 8.
Аспирантура: 2000-2003 жылдар аралығы Абылай хан атындағы Қазақ халықаралық қатынастар және әлем тілдері университеті. 10.02.02 - Қазақ тілі. KZ
Магистратура: 1996 – 1998 жылдар аралығы әл-Фараби атындағы ҚазҰУ, Филология факультеті, «Филолог, тіл теориясы магистрі». KZ
Бакалавриатура: 1992 – 1996 жылдар аралығы әл-Фараби атындағы ҚазҰУ, Филология факультеті, «Филолог, қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі». KZ
Тіл білімі бойынша Доцент. ҚР БжҒМ Білім және ғылым саласындағы бақылау комитетінің шешімі. 7 желтоқсан, 2011 ж. Хаттама № 8.
Аспирантура: 2000-2003 жылдар аралығы Абылай хан атындағы Қазақ халықаралық қатынастар және әлем тілдері университеті. 10.02.02 - Қазақ тілі. KZ
Магистратура: 1996 – 1998 жылдар аралығы әл-Фараби атындағы ҚазҰУ, Филология факультеті, «Филолог, тіл теориясы магистрі». KZ
Бакалавриатура: 1992 – 1996 жылдар аралығы әл-Фараби атындағы ҚазҰУ, Филология факультеті, «Филолог, қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі». KZ
Certificates
1. Оқу әдебиетінің сапасына қойылатын жаңа талаптар аясында сарапшылардың әлеуетін арттыру // ҚР БжҒМ «Оқулық» РҒПО. Нұр-Сұлтан, 2021 ж. Сертификат, 72 сағат.
2. «Дистанционные образовательные технологии в высшем образовании» // ҚР Жоғары оқу орындарының қауымдастығы. –Алматы, 2020 ж. Сертификат, 72 сағат.
3. «Оқытудың заманауи формалары мен әдістері: ізденістер мен шешімдер» // Қазақ технология және бизнес униврситеті. Сертификат, 72 сағат. – Нұр-Сұлтан, 2020 ж.
4. Орта білім беру жүйесінің жаңартылған мазмұнының бағдарламасы бойынша оқыту // Абай атындағы қазақ ұлттық педагогикалық университеті. Сертификат, 36 сағат. - Алматы, 2018 ж.
5. «Ішкі академиялық ұтқырлық» бағдарламасы бойынша кәсіби біліктілік дәрежесін арттыру тәжірибесі // Х.Досмұхамедов атындағы Атырау мемлекеттік университеті. Сертификат, 2018 ж.
6. ХХVІІ Международная Летняя научная школа «Когнитивная лингвистика и концептуальные исследование» // Институт иностранных языков. - Санкт-Петербург, 2017. Сертификат, 72 сағат.
7. «21st century professional development – learning by design: CLIL – issue and application in a trilingual context» // Сулейман Демирел атындағы университет. -Алматы, 2017 ж. Сертификат, 72 сағат.
8. «Оқытудағы жаңа педагогикалық әдіс-тәсілдер» атты республикалық оқу-әдістемелік семинары ҚР БжҒМ // «Дарын» Республикалық ғылыми-практикалық орталығы.-Алматы, 2017 ж. Сертификат, 72 сағат.
9. «Білім берудің жарқын болашағына арналған құндылықтар, әл-ауқаттылық және инновация» ІХ Халықаралық ғылыми-тәжірибелік конференция // ҚР БжҒМ Назарбаев Зияткерлік мектептері. Сертификат. –Алматы, 2017 ж.
2. «Дистанционные образовательные технологии в высшем образовании» // ҚР Жоғары оқу орындарының қауымдастығы. –Алматы, 2020 ж. Сертификат, 72 сағат.
3. «Оқытудың заманауи формалары мен әдістері: ізденістер мен шешімдер» // Қазақ технология және бизнес униврситеті. Сертификат, 72 сағат. – Нұр-Сұлтан, 2020 ж.
4. Орта білім беру жүйесінің жаңартылған мазмұнының бағдарламасы бойынша оқыту // Абай атындағы қазақ ұлттық педагогикалық университеті. Сертификат, 36 сағат. - Алматы, 2018 ж.
5. «Ішкі академиялық ұтқырлық» бағдарламасы бойынша кәсіби біліктілік дәрежесін арттыру тәжірибесі // Х.Досмұхамедов атындағы Атырау мемлекеттік университеті. Сертификат, 2018 ж.
6. ХХVІІ Международная Летняя научная школа «Когнитивная лингвистика и концептуальные исследование» // Институт иностранных языков. - Санкт-Петербург, 2017. Сертификат, 72 сағат.
7. «21st century professional development – learning by design: CLIL – issue and application in a trilingual context» // Сулейман Демирел атындағы университет. -Алматы, 2017 ж. Сертификат, 72 сағат.
8. «Оқытудағы жаңа педагогикалық әдіс-тәсілдер» атты республикалық оқу-әдістемелік семинары ҚР БжҒМ // «Дарын» Республикалық ғылыми-практикалық орталығы.-Алматы, 2017 ж. Сертификат, 72 сағат.
9. «Білім берудің жарқын болашағына арналған құндылықтар, әл-ауқаттылық және инновация» ІХ Халықаралық ғылыми-тәжірибелік конференция // ҚР БжҒМ Назарбаев Зияткерлік мектептері. Сертификат. –Алматы, 2017 ж.
Courses
KZL 123 Тіл білімінің негіздері
KZL 205 Қазіргі қазақ тілінің лексикологиясы мен фразеологиясы
KZL 423 Мәтін лингвистикасы және дискурс
KZL 619 Дискурс және мәдениетаралық коммуникация
KZL 627 Тіл тарихын дәуірлеудің теориялық негіздері
KZP 425 Корпустық лингвистика
KZL 548 Тіл білімінің жаңа бағыттары және нейролингвистика
PRI 103 Қазіргі қазақ тілінің негіздері
KZL 205 Қазіргі қазақ тілінің лексикологиясы мен фразеологиясы
KZL 423 Мәтін лингвистикасы және дискурс
KZL 619 Дискурс және мәдениетаралық коммуникация
KZL 627 Тіл тарихын дәуірлеудің теориялық негіздері
KZP 425 Корпустық лингвистика
KZL 548 Тіл білімінің жаңа бағыттары және нейролингвистика
PRI 103 Қазіргі қазақ тілінің негіздері
Publications
1. Дәстүрлі және қазіргі тілдік санадағы «гүл» лексемасының ономасиологиялық, семантикалық және ассоциациялық табиғаты //әл-Фараби атындағы ҚазҰУ ХАБАРШЫСЫ №3 (149). Филология сериясы. – Алматы, 2014.125-130 бб.
2. Қазақ тіліндегі химия терминдерінің ономасиологиялық ерекшеліктері //Қазақстан Республикасы Ұлттық Ғылым Академиясының Хабаршысы № 2. – Алматы, 2014.43-53 бб. (Бірлескен авторлар: Смағұлова Г.Н., Күркебаев К.К.).
3. Гендерлік лингвистиканың әлеуметтік, психологиялық сипаты //әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті Хабаршысы (Филология сериясы). №3 (159) 2015 ж.59-62 бб.
4. Окказионалды сөздердің тілдік ерекшеліктері мен семантикалық сипаты //Л. Н. Гумилев атындағы Еуразия университетінің Хабаршы ғылыми журналы. №4 (98) 2015 ж.79-86 бб.
5. Лексикалық номинация: ономасиологиялық және когнитивті бағыт //Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Филолгия ғылымдары секциясы. №3 (57), 2016. 75-79 бб.
6. Аялық білім жүйесінің тілдік коммуникациядағы көрінісі //Ш. Уәлиханов атындағы Көкшетау мемлекеттік университетінің Хабаршысы, Филология сериясы № 2 /2017. 74-79 бб.
7. Фразеологизмдердің семантикалық және лингвомәдени сипаты //С. Торайғыров атындағы Павлодар мемлекеттік университетінің Ғылыми журналы, ПМУ Хабаршысы, Филология сериясы, № 2/2017 ж. 312-323 бб.
8. Карикатура – саяси дискурстың бір жанры ретінде //СДУ Хабаршысы. №2 (41) 2017.
9. Turkısh Onlıne Journal of Educational Technology, Study Collocations Through Language Corpuses (Скопус) // Special Issue for INTE. November, 2017. 1030-1035 pp. (Соавтор: L.Myrzoeva).
10. Саяси 6дискурстағы фразеологизмдердің қолданысы // ЯСАУИ УНИВЕРСИТЕТІНІҢ ХАБАРШЫСЫ, № 4 (118), 2020. 191 -201 бб.
11. Мәтін: лингвистикалық және психолингвистикалық аспект // Қазақ білім академиясының Баяндамалары. № 3, 2020 ж. 247-256 бб.
12. Лингвокультуремалар және оның жіктелімі // Көкшетау мемлекеттік университетінің Хабаршысы. № 3, 2020 ж.
13. Ethnolinguistic motivation of Kazakh and English phraseology // Қазақстанның ғылымы мен өмірі. Халықаралық ғылыми-көпшілік журнал. Филология. № 2/3 (57) 2018 ж.
14. Фразеологизмдердің аударма үдерісіндегі көрінісі // Ш. Уәлиханов атындағы Көкшетау Мемлекеттік университетінің ХАБАРШЫСЫ. Филология сериясы. № 1, 2018 ж.
15. The role of information and innovative technologies in teaching Kasakh // Opcion. 2019. V.35. Iss. 88. P. 962-976. ISSN: 1012-1587.
Кітаптар:
1) Психолингвистика негіздері (монография). -Алматы: Darkhan, 2020.
2) Қазіргі қазақ тілінің лексикологиясы мен лексикографиясы (оқу құралы). -Алматы:Darkhan, 2020.
3) Тілдердің ұлттық-мәдени ерекшеліктері және мәдениетаралық коммуникация (монография). –Алматы: Darkhan, 2019. (З.К.Ахметжановамен бірге).
4) Тіл және мәдениетаралық коммуникация (аудармашылардың бірі). - Астана, 2018.
5) Фразеология: қазіргі филологиялық ғылымдар контексінде. –Алматы: Қазақ университеті, 2017. (З.К.Ахметжановамен бірге).
6) Тіл біліміне кіріспе. –Алматы: СДУ, 2017.
7) Қазіргі қазақ тілінің лексикологиясы мен фразеологиясы: практикалық және зертханалық жұмыстар. –Алматы: СДУ, 2012.
8) Лексикалық дублеттер және тілдік норма. –Алматы: СДУ, 2010.
2. Қазақ тіліндегі химия терминдерінің ономасиологиялық ерекшеліктері //Қазақстан Республикасы Ұлттық Ғылым Академиясының Хабаршысы № 2. – Алматы, 2014.43-53 бб. (Бірлескен авторлар: Смағұлова Г.Н., Күркебаев К.К.).
3. Гендерлік лингвистиканың әлеуметтік, психологиялық сипаты //әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті Хабаршысы (Филология сериясы). №3 (159) 2015 ж.59-62 бб.
4. Окказионалды сөздердің тілдік ерекшеліктері мен семантикалық сипаты //Л. Н. Гумилев атындағы Еуразия университетінің Хабаршы ғылыми журналы. №4 (98) 2015 ж.79-86 бб.
5. Лексикалық номинация: ономасиологиялық және когнитивті бағыт //Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Филолгия ғылымдары секциясы. №3 (57), 2016. 75-79 бб.
6. Аялық білім жүйесінің тілдік коммуникациядағы көрінісі //Ш. Уәлиханов атындағы Көкшетау мемлекеттік университетінің Хабаршысы, Филология сериясы № 2 /2017. 74-79 бб.
7. Фразеологизмдердің семантикалық және лингвомәдени сипаты //С. Торайғыров атындағы Павлодар мемлекеттік университетінің Ғылыми журналы, ПМУ Хабаршысы, Филология сериясы, № 2/2017 ж. 312-323 бб.
8. Карикатура – саяси дискурстың бір жанры ретінде //СДУ Хабаршысы. №2 (41) 2017.
9. Turkısh Onlıne Journal of Educational Technology, Study Collocations Through Language Corpuses (Скопус) // Special Issue for INTE. November, 2017. 1030-1035 pp. (Соавтор: L.Myrzoeva).
10. Саяси 6дискурстағы фразеологизмдердің қолданысы // ЯСАУИ УНИВЕРСИТЕТІНІҢ ХАБАРШЫСЫ, № 4 (118), 2020. 191 -201 бб.
11. Мәтін: лингвистикалық және психолингвистикалық аспект // Қазақ білім академиясының Баяндамалары. № 3, 2020 ж. 247-256 бб.
12. Лингвокультуремалар және оның жіктелімі // Көкшетау мемлекеттік университетінің Хабаршысы. № 3, 2020 ж.
13. Ethnolinguistic motivation of Kazakh and English phraseology // Қазақстанның ғылымы мен өмірі. Халықаралық ғылыми-көпшілік журнал. Филология. № 2/3 (57) 2018 ж.
14. Фразеологизмдердің аударма үдерісіндегі көрінісі // Ш. Уәлиханов атындағы Көкшетау Мемлекеттік университетінің ХАБАРШЫСЫ. Филология сериясы. № 1, 2018 ж.
15. The role of information and innovative technologies in teaching Kasakh // Opcion. 2019. V.35. Iss. 88. P. 962-976. ISSN: 1012-1587.
Кітаптар:
1) Психолингвистика негіздері (монография). -Алматы: Darkhan, 2020.
2) Қазіргі қазақ тілінің лексикологиясы мен лексикографиясы (оқу құралы). -Алматы:Darkhan, 2020.
3) Тілдердің ұлттық-мәдени ерекшеліктері және мәдениетаралық коммуникация (монография). –Алматы: Darkhan, 2019. (З.К.Ахметжановамен бірге).
4) Тіл және мәдениетаралық коммуникация (аудармашылардың бірі). - Астана, 2018.
5) Фразеология: қазіргі филологиялық ғылымдар контексінде. –Алматы: Қазақ университеті, 2017. (З.К.Ахметжановамен бірге).
6) Тіл біліміне кіріспе. –Алматы: СДУ, 2017.
7) Қазіргі қазақ тілінің лексикологиясы мен фразеологиясы: практикалық және зертханалық жұмыстар. –Алматы: СДУ, 2012.
8) Лексикалық дублеттер және тілдік норма. –Алматы: СДУ, 2010.
Conference
1. Лингвистические особенности перевода изобразительных средств с казахского языка на русский язык // Русский язык и культура в зеркале перевода // Материалы международной научной конференции. 25-30 апреля, 2014. Москва.С. 392-401
2. Kazak ve Türk Dillerinde Ortak terim Yapma Örneklerini Oluşturma Meselesine Dair //«Turkish ın Europe» 3-rd Internatinonal Conference on Language and Literature (Proceedings Book). Albania, 2014. 403-410 рр.
3. Линвосемиотиканы оқытудың ғылыми-әдістемелік негізі //«Жоғары оқу орындарында оқыту үдерісін білім беру бағдарламаларын жаңартылған мазмұн негізінде ұйымдастыру» Республикалық ғылыми-әдістемелік семинар материалдары. – Алматы, 2016 ж.93-97 бб.
4. Қазақ және түрік мәдениетіндегі энтостереотиптердің көрінісі («нан» лексемасы негізінде) //BUILDING CULTURAL BRIDGES Integrating Language, Linguistics, Literature, Translation and Journalism into Education. BISHKEK, April 28-29, 2016. 105-109 бб.
5.Қазақ тілі және якут тілдерінің салыстырмалы лексикалық және сөзжасамдық жүйесі //ҚР Тәуелсіздігінің 25 жылдығы мен Сулейман Демирел атындағы университеттің 20 жылдығына арналған «Білім және ғылым саласындағы иноовациялар» атты ғылыми-практикалық конференция материалы, 2016 ж. 78-85 бб.
6. Recognizing a personality through the speech performance (on the basis of linguo-criminalistic analysis) //Eurasian Conferences jn Language and Social Sciences. Samarkand, 2019. (Соавтор: А.Ратбекова).
7. Onomasiological, Semantic and Associative Nature of «Flower» Lexeme in Traditional and Modern linguistic concept // Journal of foreign language teaching and applied linguistics. J-FLTAL. Volume 3 – Number. 3 – 2016. ISSN: 2303 – 5528.
8. Қазақ тіліндегі соматикалық фразеологизмдердің салғастырмалы аспектіде зерттелуі // Қазақ тіл білімі қазіргі заман кеңістігінде: таным, мәдениет, коммуникация. Халықаралық ғылыми-теориялық конференция. -Алматы, 2020 ж. 201-205 бб.
9. Психолингвистика – антропоөзектік парадигманың негізгі зерттеу нысаны // «Заманауи оқулық және білім беру құндылықтары» республикалық ғылыми-практикалық конференция. - Алматы, 21.12. 2020 ж.
10. .Латын әліпбиін қабылдау - болашақпен санасу // SDU Bulletin Philology. Vol 52. № 1, 2020 ж. 5-10 бб.
11. Білім берудің жаңа формасы – цифрлық технология // SDU Bulletin Philology. Vol 52. № 1, 2020 ж. 38-46 бб.
12. Подготока педагогов к работе в условиях инклюзивного образования // Международной научно-практической конференции «АКТУАЛЬНЫЕ ВОПРОСЫ ПЕДАГОГИКИ». 20.12.2020 г.
13. Коммуникативті Мәдениет: Қазақ Және Түрік Тілінің Сөйлеу Этикеті» // VII. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu. Nide, 2020.
14. Универсиальное в процессе фразеологизации казахского, русского (языков на материале соматических фразеологизмов)// ХХVІІ Международная Летняя научная школа «Когнитивная лингвистика и концептуальные исследование». Международный семинар, 2017 г.
2. Kazak ve Türk Dillerinde Ortak terim Yapma Örneklerini Oluşturma Meselesine Dair //«Turkish ın Europe» 3-rd Internatinonal Conference on Language and Literature (Proceedings Book). Albania, 2014. 403-410 рр.
3. Линвосемиотиканы оқытудың ғылыми-әдістемелік негізі //«Жоғары оқу орындарында оқыту үдерісін білім беру бағдарламаларын жаңартылған мазмұн негізінде ұйымдастыру» Республикалық ғылыми-әдістемелік семинар материалдары. – Алматы, 2016 ж.93-97 бб.
4. Қазақ және түрік мәдениетіндегі энтостереотиптердің көрінісі («нан» лексемасы негізінде) //BUILDING CULTURAL BRIDGES Integrating Language, Linguistics, Literature, Translation and Journalism into Education. BISHKEK, April 28-29, 2016. 105-109 бб.
5.Қазақ тілі және якут тілдерінің салыстырмалы лексикалық және сөзжасамдық жүйесі //ҚР Тәуелсіздігінің 25 жылдығы мен Сулейман Демирел атындағы университеттің 20 жылдығына арналған «Білім және ғылым саласындағы иноовациялар» атты ғылыми-практикалық конференция материалы, 2016 ж. 78-85 бб.
6. Recognizing a personality through the speech performance (on the basis of linguo-criminalistic analysis) //Eurasian Conferences jn Language and Social Sciences. Samarkand, 2019. (Соавтор: А.Ратбекова).
7. Onomasiological, Semantic and Associative Nature of «Flower» Lexeme in Traditional and Modern linguistic concept // Journal of foreign language teaching and applied linguistics. J-FLTAL. Volume 3 – Number. 3 – 2016. ISSN: 2303 – 5528.
8. Қазақ тіліндегі соматикалық фразеологизмдердің салғастырмалы аспектіде зерттелуі // Қазақ тіл білімі қазіргі заман кеңістігінде: таным, мәдениет, коммуникация. Халықаралық ғылыми-теориялық конференция. -Алматы, 2020 ж. 201-205 бб.
9. Психолингвистика – антропоөзектік парадигманың негізгі зерттеу нысаны // «Заманауи оқулық және білім беру құндылықтары» республикалық ғылыми-практикалық конференция. - Алматы, 21.12. 2020 ж.
10. .Латын әліпбиін қабылдау - болашақпен санасу // SDU Bulletin Philology. Vol 52. № 1, 2020 ж. 5-10 бб.
11. Білім берудің жаңа формасы – цифрлық технология // SDU Bulletin Philology. Vol 52. № 1, 2020 ж. 38-46 бб.
12. Подготока педагогов к работе в условиях инклюзивного образования // Международной научно-практической конференции «АКТУАЛЬНЫЕ ВОПРОСЫ ПЕДАГОГИКИ». 20.12.2020 г.
13. Коммуникативті Мәдениет: Қазақ Және Түрік Тілінің Сөйлеу Этикеті» // VII. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu. Nide, 2020.
14. Универсиальное в процессе фразеологизации казахского, русского (языков на материале соматических фразеологизмов)// ХХVІІ Международная Летняя научная школа «Когнитивная лингвистика и концептуальные исследование». Международный семинар, 2017 г.
Research interests
Лексикалық семантика, Когнитивті семантика, Когнитивті грамматика, Психолингвистика
Membership of professional organisations
ҚР БжҒМ Ұлттық тестілеу орталығы ҚAЗТЕСТ жүйесінің тест тапсырмаларының сарапшысы (лексика-грамматикалық бөлік).
Scholarships & awards
ЖОО-ның үздік оқытушысы – 2019. ҚР
Ғылым және Білім министрлігі., 2019 жыл.
Ғылым және Білім министрлігі., 2019 жыл.