Қолданбалы психология
Деңгей
Қолданбалы психология"мамандығы бойынша әлеуметтік білім бакалавры
Ұзақтығы
4 жыл
Ақылы бөлімге түсу шекті балл
50
ECTS
240
Талап етілетін ағылшын тіл деңгейі
B1 (Intermediate)
«Қолданбалы психология» білім беру бағдарламасы – британдық Жоғары білім беру сапасын қамтамасыз ету агенттігінің (Quality Assurance Agency for Higher Education – QAA) ұсынымдары мен стандарттарына сәйкес әзірленген. Бұл стандарттар оқу бағдарламасын әзірлеуде, жоғары сапалы білім беруді және халықаралық талаптарға сәйкестікті қамтамасыз етуде нұсқаулық қызметін атқарады.
Бағдарламаның мақсаты – әртүрлі практикалық салаларда психологиялық білім мен әдістерді тиімді қолдана алатын жоғары білікті мамандарды дайындау. Әлеуметтік және мәдени контексттерде аналитикалық жұмыс және психологиялық мәселелерді шешу дағдыларын дамытуға, сондай-ақ пәнаралық ынтымақтастық дағдыларын дамытуға және кәсіби қызметте психологиялық білімдерді этикалық тұрғыдан пайдалануға ерекше көңіл бөледі.
Бағдарламаны әзірлеу кезінде академиялық әлемдегі озық тәжірибелер ескерілді, бұл осы пән бойынша кеңестік мұрадан алшақтай отырып, психология саласында жаһандық өзекті және практикалық бағдарланған білім беруді құруға мүмкіндік берді.
- Ой-өрісі кең, жоғары білімді тұлғаны қалыптастыруға ықпал ететін жаратылыстану ғылымдары (әлеуметтік, гуманитарлық, саяси, экономикалық) пәндер бойынша білімі бар, түрік, ағылшын және қазақ, орыс тілдерін білетін базалық дайындықты иелік ету.
- Өзін, басқаларды және қоғамды түсіну және негізгі ұғымдарды, теориялық перспективаларды, тарихи тенденцияларды және жеке адамдардың, қоғамның психологиясын талдауға арналған зерттеу әдістерін, тәсілдерін, дәлелдемелерін, интерпретацияларын және қолданбаларын білу және түсінуді көрсету.
- Әлеуметтік-мәдени әртүрлілік пен контексттің күрделілігін түсіну; инклюзивті қоғамның дамуына ықпал ететін құндылықтарды бөліседі.
- Деректер мен ақпаратты іздеу, сақтау және талдау үшін Интернет ресурстары, бұлттық, мобильді және цифрлық қызметтер сияқты ақпараттық-коммуникациялық технологияларды пайдалана отырып, цифрлық сауаттылық дағдыларын қолдану.
- Пән ретіндегі психологияның концептуалды және тарихи негіздерін түсінуді, сондай-ақ психологияның кеңдігі мен әртүрлілігін және оның қазіргі мәселелердің кең ауқымына әсер ету мүмкіндігінің анализін жасау.
- Кәсіби рефлексия, жобаны басқару және командалық жұмыс стандарттарын сақтау.
- Психологиялық принциптерді жеке, әлеуметтік және ұйымдастырушылық мәселелерге қолдану: психологиядағы көптеген перспективалар мен тәсілдерге сүйене отырып, мінез-құлықтың, психологиялық қызмет пен тәжірибенің әртүрлі заңдылықтарын анықтау, контексттеу және бағалау. Психодиагностикалық, психокоррекциялық, психотерапиялық және консультациялық жұмыстарды жүргізу қабілеті.
- Шығармашылық және инновациялық шешімдерді анықтау үшін күрделі мәселелерді шешу үшін сыни ойлау дағдыларын қолдану.
- Тиісті теорияға, зерттеулерге және практикаға, жобалау зерттеулеріне (сандық, сапалық, аралас әдістер) сүйене отырып, сәйкес психологиялық гипотезалар мен зерттеу сұрақтарын қою және зерттеу және түпнұсқа деректерді жинай алу. Эксперименттер, бақылаулар, сауалнамалар, психометриялық тесттер, сұхбаттар, фокус-топтар, шығармашылық әдістер немесе қосымша деректерді талдау сияқты әртүрлі зерттеу әдістерін қолдану.
- Түрлі әлеуметтік, кәсіби және академиялық жағдайларда ауызша да, жазбаша да тиімді қарым-қатынас жасау қабілетін көрсету. Жеке ой, білім және тәжірибелерін кәсіпқойларға да, кәсіпқой еместерге де анық және қысқаша жеткізіу.
- Психологиядағы кәсіби этиканың халықаралық және ұлттық стандарттарын білу және қолдану. Психологиялық білімді этикалық, кәсіби және қауіпсіз түрде жергілікті және жаһандық мәселелерді шешу үшін ғылыми және практикалық салаларда тарату және қолдану.
1 семестр | |||||
Портал коды | Пән атауы | ECTS | Аудитория сағат саны | Бақылау түрі | Оқыту нәтижесі |
PSYC 101 | Қазақстандағы психология тарихы | 5 | 2+1+0 | Емтихан | ОН 5/ РО 5/ LO 5 |
PSYC 102 | Психологияға кіріспе | 5 | 1+2+0 | Емтихан | ОН 5/ РО 5/ LO 5 |
MDE 291 | Дене шынықтыру 1 | 2 | 0+1+0 | Емтихан | ОН 1/ РО 1/ LO 1 |
MDE 103, MDE 104, MDE 107, MDE 109, MDE 156, MDE 157, MDE 190, MDE 192, MDE 195, MDE 197, MDE 199 | Шетел тілі 1 | 5 | 0+3+0 | Емтихан | ОН 1/ РО 1/ LO 1 |
MDE 283, MDE 285 | Түрік тілі 1 | 4 | 0+3+0 | Емтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 |
PSYC 103 | Академиялық жазу және зерттеу дағдылары | 5 | 2+1+0 | Емтихан | ОН 10/ РО 10/ LO 10 |
MDE 153 | Әлеуметтік-саясаттану білім модулі (Мәдениеттану) | 2 | 1+0+0 | Емтихан | ОН 1/ РО 1/ LO 1 |
MDE 154 | Әлеуметтік-саясаттану білім модулі (Психология) | 2 | 1+0+0 | Емтихан | ОН 1/ РО 1/ LO 1 |
MDE 160 | Community engagement and value based Society 1 | 0 | 0+1+0 | Емтихан | ОН 1/ РО 1/ LO 1 |
Барлығы | 30 |
2 семестр | |||||
Портал коды | Пән атауы | ECTS | Аудитория сағат саны | Бақылау түрі | Оқыту нәтижесі |
MDE 292 | Дене шынықтыру 2 | 2 | 0+1+0 | Емтихан | ОН 1/ РО 1/ LO 1 |
MDE 002, MDE 191, MDE 194, MDE 106, MDE 108, MDE 110, MDE 158, MDE 187, MDE 188, MDE 196, MDE 198, MDE 200 | Шетел тілі 2 | 5 | 0+3+0 | Емтихан | ОН 1/ РО 1/ LO 1 |
MDE 283, MDE 285 | Түрік тілі 2 | 4 | 0+3+0 | Емтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 |
PSYC 104 | Оқу тәжірибесі | 5 | 2+1+0 | Есеп | |
MDE 171 | Қазақстан тарихы | 5 | 2+1+0 | Мемлекеттік емтихан | ОН 1/ РО 1/ LO 1 |
PSYC 113 | Тұлға және аффективті ғылым I | 4 | 1+2+0 | Емтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 |
PSYC 106 | Жас ерекшеліктері және даму психологиясы I | 5 | 1+2+0 | Емтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 |
MDE 107 | Community engagement and value based Society 2 | 0 | 0+1+0 | Емтихан | ОН 1/ РО 1/ LO 1 |
Барлығы | 30 |
3 семестр | |||||
Портал коды | Пән атауы | ECTS | Аудитория сағат саны | Бақылау түрі | Оқыту нәтижесі |
MDE 111, MDE 113, MDE 115, MDE 117, MDE 121, MDE 123, MDE 125, MDE 127 | Қазақ тілі 1 / Орыс тілі1 | 5 | 0+3+0 | Емтихан | ОН 1/ РО 1/ LO 1 |
MDE 293 | Дене шынықтыру 3 | 2 | 0+1+0 | Емтихан | ОН 1/ РО 1/ LO 1 |
PSYC 224 | Консультативтік психологияға кіріспе | 4 | 0+2+0 | Емтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 ОН 11/ РО 11/ LO 11 |
MDE 151 | Әлеуметтік-саясаттану білім модулі (Саясаттану) | 2 | 1+0+0 | Емтихан | ОН 1/ РО 1/ LO 1 |
MDE 152 | Әлеуметтік-саясаттану білім модулі (Әлеуметтану) | 2 | 1+0+0 | Емтихан | ОН 1/ РО 1/ LO 1 |
PSYC 225 | Тұлға және аффективті ғылым II | 4 | 1+2+0 | Емтихан | ОН 4/ РО 4/ LO 4 |
PSYC 203 | Психологиядағы зерттеу әдістері I | 5 | 1+2+0 | Емтихан | ОН 9/ РО 9/ LO 9 ОН 11/ РО 11/ LO 11 |
PSYC 204 | Жас ерекшеліктері және даму психологиясы II | 5 | 1+2+0 | Емтихан | ОН 6/ РО 6/ LO 6 |
Барлығы | 29 |
4 семестр | |||||
Портал коды | Пән атауы | ECTS | Аудитория сағат саны | Бақылау түрі | Оқыту нәтижесі |
MDE 112, MDE 114, MDE 116, MDE 118, MDE 122, MDE 124, MDE 126, MDE 128 | Қазақ тілі 2 / Орыс тілі 2 | 5 | 0+3+0 | Емтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 |
MDE 294 | Дене шынықтыру 4 | 2 | 0+1+0 | Емтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 |
PSYC 205 | Психологиядағы статистика | 5 | 1+2+0 | Емтихан | ОН 9/ РО 9/ LO 9 |
PSYC 206 | Әлеуметтік психология I | 5 | 1+2+0 | Емтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 ОН 3/ РО 3/ LO 3 |
PSYC 207 | Экзистенциялық психотерапия | 4 | 0+2+0 | Емтихан | ОН 7/ РО 7/ LO 7 |
MDE 173 | Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар (ағылшын тілінде) | 5 | 2+1+0 | Eмтихан | ОН 4/ РО 4/ LO 4 |
PSYC 208 | Мәдени психология I | 5 | 1+2+0 | Емтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 ОН 3/ РО 3/ LO 3 |
Барлығы | 31 |
5 семестр | |||||
Портал коды | Пән атауы | ECTS | Аудитория сағат саны | Бақылау түрі | Оқыту нәтижесі |
MDE 161 | Экономика | 5 | 2+1+0 | Емтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 |
MDE 163 | Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері | ||||
MDE 164 | Экология | ||||
MDE 165 | Тіршілік қауіпсіздігінің негіздері | ||||
MDE 162 | Құқық | ||||
MAN 322 | Кәсіпкерлік | ||||
MDE 289 | Қаржылық сауаттылық | ||||
JUR 418 | Зерттеу әдістері | ||||
MDE 172 | Философия | 5 | 2+1+0 | Eмтихан | ОН 1/ РО 1/ LO 1 |
PSYC 301 | Әлеуметтік психология II | 5 | 1+2+0 | Eмтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 ОН 3/ РО 3/ LO 3 |
PSYC 302 | Мәдени психология II | 5 | 1+2+0 | Eмтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 ОН 3/ РО 3/ LO 3 |
PSYC 303 | Спорт және денсаулық психологиясы | 5 | 1+2+0 | Емтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 ОН 7/ РО 7/ LO 7 |
PSYC 304 | Cот психологиясына кіріспе | ||||
PSYC 305 | Мінез-құлықтық нейроғылым I | 5 | 1+2+0 | Eмтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 ОН 6/ РО 6/ LO 6 |
Барлығы | 30 |
6 семестр | |||||
Портал коды | Пән атауы | ECTS | Аудитория сағат саны | Бақылау түрі | Оқыту нәтижесі |
PSYC 306 | Білім берудегі психология | 5 | 1+2+0 | Eмтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 |
PSYC 307 | Мінез-құлықтық нейроғылым II/ | 5 | 1+2+0 | Eмтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 |
PSYC 308 | Психологиялық терапия | 5 | 1+2+0 | Eмтихан | ОН 7/ РО 7/ LO 7 |
PSYC 309 | Патопсихология | 5 | 1+2+0 | Eмтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 ОН 6/ РО 6/ LO 6 |
PSYC 310 | Когнитивті нейроғылым I | 5 | 1+2+0 | Eмтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 |
PSYC 311 | Клиникалық психология | 5 | 1+2+0 | Eмтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 ОН 7/ РО 7/ LO 7 |
PSYC 312 | Өндірістік психология | 5 | 1+2+0 | Eмтихан | ОН 2/ РО 2/ LO 2 ОН 7/ РО 7/ LO 7 |
Барлығы | 30 |
7 семестр | |||||
Портал коды | Пән атауы | ECTS | Аудитория сағат саны | Бақылау түрі | Оқыту нәтижесі |
PSYC 401 | Психологиядағы зерттеу әдістері II | 5 | 1+2+0 | Eмтихан | ОН 9/ РО 9/ LO 9 ОН 11/ РО 11/ LO 11 |
PSYC 402 | Когнитивті нейроғылым ІІ | 5 | 1+2+0 | Eмтихан | ОН 7/ РО 7/ LO 7 |
PSYC 403 | Тереңдетілген кеңес беру | 5 | 1+2+0 | Eмтихан | ОН 7/ РО 7/ LO 7 |
PSYC 404 | Отбасы мен ерлі-зайыптылардың психологиясы | 5 | 1+2+0 | Eмтихан | ОН 7/ РО 7/ LO 7 |
PSYC 405 | Психологиялық жарақаттарды зерттеу | 5 | 1+2+0 | Eмтихан | ОН 9/ РО 9/ LO 9 |
PSYC 406 | Тереңдетілген психологиялық терапия | 5 | 1+2+0 | Eмтихан | ОН 7/ РО 7/ LO 7 |
Барлығы | 30 |
8 семестр | |||||
Портал коды | Пән атауы | ECTS | Аудитория сағат саны | Бақылау түрі | Оқыту нәтижесі |
PSYC 430 | Өндірістік тәжірибе | 10 | 0+8+0 | Есеп | |
PSYC 431 | Зерттеу алды тәжірибе | 12 | 0+10+0 | Есеп | |
PSYC 432/PSYC 433/PSYC434 | Кешенді емтихан / Диплом жұмысын жазу және қорғау / Дипломдық жоба | 8 | 0+6+0 | Кешенді емтихан | |
Барлығы | 30 | ||||
Барлығы | 240 |
«Қолданбалы психология» білім беру бағдарламасында алған білімдері мен дағдылары студенттерге психологияның әртүрлі салаларын түсінуге және бакалавр дәрежесінде мансап жолын таңдауға көмектеседі, әрі қарай – ғылымның қай саласында (магистратура, докторантура) немесе тәжірибеде қайда барғысы келетінін түсіну үшін болашақ туралы нақты көзқарасқа ие болады.
Психологияның әртүрлі салаларын оқу студенттерге таңдаған салаларының бірінде дамуына және әртүрлі ұйымдарда, соның ішінде: өзінің жеке тәжірибесін бастау, үкіметтік емес ұйымдарда, мемлекеттік органдарда, бизнес корпорацияларда әлеуметтік және мемлекеттік қызмет органдарында, мектептерде, ауруханаларда, корпорацияларда, университеттерде, спорт ұйымдарында және ғылыми-зерттеу мекемелерінде бастапқы деңгейлерде және жергілікті, ұлттық және халықаралық деңгейде жұмыс істеуге мүмкіндік береді.
Assel Aitimbetova
Teacher
ASSEL AITIMBETOVA
assel.aitimbetova@sdu.edu.kz
Post
1. Teacher
2. Psychologist at the SDU Psychological Center and the Faculty of Engineering and Natural Sciences
Academic career
2021 – 2022, Siberian Institute of Phenomenological and Existential Psychology, Russia “Existential and Phenomenological Psychology” professional retraining program
2015 – 2019, M.S. Narikbayev KAZGUU University in Astana, Kazakhstan Psychology (major), HR management (minor) Bachelor’s degree
2012 – 2015 Kazakh-Turkish accounting and economic college, Accounting and audit
Courses
– PSY 329 – Technologies of practical psychologist’s work in an educational organization
– PRI 308 – Psychology and pedagogical diagnostics of primary school students
– PSYC 101 – History of Psychology in Kazakhstan
– PSYC 104 – Educational practice
Diana Karim
Teacher
DIANA KARIM
diana.karim@sdu.edu.kz
Post
1. Teacher
2. Psychologist at the Center for Psychological Support
3. Coordinator of the “Applied Psychology” educational program
Academic career
BA: Narxoz University, 2016
MSc: Arden University, 2025
Courses
– PSYC 113 – Personality and Affective Science I
– PSYC 103 – Academic writing and Research Skills
Publications
1. Suyundykova N.M., Karim D.R. Socio-Cultural and Psychological Determinants of Suicidal Behavior Among Students and Issues in Its Research. // In Proceedings of the International Scientific and Practical Conference, “Psychological Science and Education: From History to the Future”, dedicated to the 90th anniversary of Al-Farabi Kazakh National University. Almaty, Kazakhstan.
Editor of two monographs:
1. The Unfinished Famine of Soviet Children (The first psychological examination of policies and child-rearing practices in the Soviet Union and their psychological effects). Almaty, Kazakhstan, 2024, 224 p. ISBN 978-601-7351-75-5 (Незавершенный JUT советских детей. Астана, 2024. 224с.). in Russian.
2.PERZENT: Uniting Nomadic Roots in PRESENT Child-Rearing. A NovelConcept by Nurgul Moldabayqyzy, Almaty, Kazakhstan, 2024,134 p. ISBN 978-601-80198-2-1. In English
Gulnur Yeszhanova
MA, teacher
GULNUR YESZHANOVA
gulnur.yeszhanova@sdu.edu.kz
Post
1. MA, Teacher
2. Director of the Psychological Support Center
Academic career
BA: Qoja Ahmet Yassawi International Kazakh-Turkish University, 2010
MA: Omsk Humanitarian Academy, 2018
Courses
– PSYC 106 – Department of Social Sciences
Nurgul Suyundykova
PhD candidate, Senior lecturer
NURGUL SUYUNDYKOVA
nurgul.suyundykova@sdu.edu.kz
Post
PhD candidate, Senior lecturer
Academic career
BA: Maqsut Narikbayev University, 2006
MA: Classic Private University, 2017
PhD: Abai University, 2027
Courses
– PSYC 106 – Developmental Psychology І
– PSYC 101 – History of Psychology in Kazakhstan
– PSYC 113 – Personality and Affective Science I
– PSYC 103 – Academic writing and Research Skills
Publications
1. Suyundykova N. M., & Tapalova O. B.Behavioral health: Phenomenon, problems, research approaches. Bulletin of Abai KazNPU. Series: Psychology, 4(81), 22–39. 2024.
2. Suyundykova N. M., Karabaeva A. K., & Tapalova O. B. Violence in intimate partner relationships: A behavioral health disorder or a social phenomenon? Internauka: Electronic Scientific Journal, 45(362), 32–38. 2024.
3. Suyundykova N. M., & Karim D. R. Socio-cultural and psychological determinants of suicidal behavior among students and issues in its research. In Proceedings of the International Scientific and Practical Conference, “Psychological Science and Education: From History to the Future” (pp. 393–399). Almaty, Kazakhstan: Al-Farabi Kazakh National University. 2024.
4. Moldabayqyzy N. PERZENT (Source): Uniting nomadic roots in present child-rearing. A novel concept. Fortuna Publishing House. ISBN 978-601-80198-2-1. 2024.
5. Suyundykova N. M. Незавершенный JUT советских детей [The unfinished famine of Soviet children (The first psychological examination of child-rearing practices in the Soviet Union and their psychological effects)]. Fortuna Publishing House. ISBN 978-601-7351-75-5. 2024.
6. Suyundykova N. M. Psychological and existential analyses of Kazakh ethnic child play therapy. Nur-Sultan, Kazakhstan. ISBN 978 – 601 – 08 – 2065 – 4. 2022. (In Kazakh).
- Британдық жоғары білім беру стандарттары мен ұсынымдарына сай дайындалған оқу бағдарламасы (Жоғары білім беру сапасын қамтамасыз ету агенттігі – Quality Assurance Agency for Higher Education)
- Тек теориялық емес, практикалық білімі мен тәжірибесі бар оқытушылар сабақ береді
- Оқу бағдарламасы клиенттерге кеңес беру мен терапияға арналған заманауи практикалық бағыттарды қамтиды:
– Психологиялық кеңес беру
– Психологиялық терапия
– Экзистенциялық терапия
– Патопсихология
– Психологиялық жарақат (травма) туралы зерттеулер
– Білім берудегі психология
– Отбасы мен ерлі-зайыптылардың психологиясы
- Сондай-ақ студенттер психологияның қолданбалы бағыттары болып табылатын элективті пәндерді таңдай алады:
– Өндірістік психологиясы
– Сот психологиясына кіріспе
– Клиникалық психология
– Спорт және денсаулық психологиясы
- Психология пәні бойынша білім беруде кеңестік мұрадан алшақтай отырып, академиялық әлемдегі озық тәжірибелер ескерілген
- “Мәдени және экзистенциялық психология орталығы”, Астана, Қазақстан
- SDU University Психологиялық қолдау орталығы, Қаскелең, Қазақстан
- “Vitality” Психологиялық қолдау орталығы, Рига, Латвия
.
.
2024-2025 оқу жылындағы “Қолданбалы психология” БББ бойынша консультативтік кеңесінің мүшелері
Саудбаев Мадияр | «Құқық және Әлеуметтік ғылымдар» факультетінің деканы |
Алимжанова Айкерим | «Әлеуметтік ғылымдар» Кафедрасының меңгерушісі |
Кәрім Диана | «Қолданбалы психология» БББ жетекшісі |
Сүйіндікова Нұргүл | ҚБ “Мәдени және экзистенциялық психология орталығы” негізін қалаушысы, психолог, аға оқытушы |
Тапалова Ольга | Профессор Abai University, “Клиникалық психология” БББ жетекшісі, психолог |
Есжанова Гүлнұр | SDU Психологиялық Қолдау Орталығының директоры, оқытушы |
Елшібаева Күлмәш | PhD доктор, профессор, практик-психолог, “Болашақ” бағдарламасының түлегі, Психология Ғылымдары Халықаралық Академиясының корреспондент мүшесі, Республикалық Психология мектебінің негізін қалаушысы |